Khamis, 3 Disember 2009

c.h.e.n.T.A

Chen.Ta.
ada apa dengan ChentA??
entah.tapi
kadang kala, aku rasa chenta itu tak penting
dia datang waktu kita x perlukan die.
dia pergi bile kita perlukan dia.
kenapa jadi macam tu?
aku tiada jawapan untuk itu
chenta mampu buat emosi kita terganggu
benarkah??
entah.itu sekadar apa yang aku rasa
tapi, cintakah aku kat dia?
soalan apakah itu??
aku sendiri x ada jawapan
cinta dan sayang adalah dua perkara yang berbeza.
terlalu banyak definasi cinta dalam dunia ini.
terlalu banyak juga definasi sayang dalam dunia ini.
cinta = LOVE
SAYANG = ?bukankah LOVE jugak?
maka, apa bezanya cinta dan sayang?
korang ada jawapan?
silakan..
untuk apa chenta pada mereka JiJie!!!
hentikanlah!!itu semua hanya bersifat sementara!
c.i.n.t.a lah pada penciptamu..
mencintaiNYA adalah perkara terbaik dalam hidup.

-->kenapa perlu untuk aku meneruskan sesuatu yang belum pasti?lupakan dia jijie!

13 ulasan:

Ms.Independant berkata...

Jiejie!!!
Sapekah gerangan jejaka yg ingin dilupakan tu??

Jiejie suda jatuh cintun kah???

:)

syaf berkata...

batul 2...
sebelum kote nk sebok2 nk gile dengan cite
lebih lah molek cinte ngan Allah dulu...die kekasih kite...anyway thanks ek doakan untu baby.,,,so pas ni jie hati2 k...jadikan pengajaran kes uncle ni yer

JieJie berkata...

farah-->haha..ntah lah..cinta ke??ke syg??ke suka??:D..saje je kan??ehehe..tu la...dpt yg baik ditingglkan..skang..padan muke jijie..:(

syaf-->yerp..betol tu syaf..kite terlalu kejar cinta dunia..sampai kite lupe kekasih kite yg satu nei..:(..oh..pasal baby..welcome..mcm jiji ckp..jiji rase skang ape yg die rase..yerp...mmg pengajaran berguna nei..:)

Fatt Chin Choy berkata...

centa suka main2 kot

fhad berkata...

oiii syaf ape ko carutkan kat atas? kote? hahahah... alahhh cinta x kekal la jijejie... hanya bersifat sementara.. nnt da betol2 ade jodoh allah akan bukakan hati jiejie dapat org yg sempuran sifat dan akhlaknya.. insyaallah..

Angah berkata...

cintai lah y maha myintai k..

QisTina berkata...

interesting.
but jiwang. blueeekk.
hehehe.

JieJie berkata...

fatt -->cinta suke main2??er...x paham..adehhh

fhad -->yerp..tol tu fhad..tu la..gatai sgt..:D..thanks..:)

angah -->yezza angah..:

qis -->haha..sesekali berentry jiwang..x pe kot..:D

aisya berkata...

ehh2..ape kess??
haa...tawu2..;)
eley..lupekan..kunun..:P
cakap boleh la jiji..
susah woo....
xpe..kite same..
tak serupe..hee
:D

Tanpa Nama berkata...

maksud cinta dalam islam adalah patuh, setia.. :) tapi entahlah mungkin selalu jugak disalah ertikan kepada maksud lain..contoh cinta monyet.. :p jadi betul lah cinta dan sayang itu berbeza.. selalu kite diseru untuk mencintai Allah dan rasul..tp pernah kah diterjemahkan maksud cinta dalam text tu... :) mungkin wajar kite fikirkan semula ape itu cinta.. peace jiji..

Kuwe berkata...

kenapa skarang org suka buat entry berbaur keperempuanan eh?


lalala.

JieJie berkata...

sya -->>yer..kite serupa..

tanpa nama -->cinta pada Allah dan rasul..mkne kite patuh kepada ajarannye dan ikuti segala perintahnya..kite x lupe padanya samada time snng mahupon sush...

kuwe-->keperempuanan??sbb blog ini milik perempuan..soklan apekah itu???

ChekguSekolah berkata...

Chenta??

kadang2 buat kita merana...