Selasa, 1 Februari 2011

orang monopos + meroyan memang macam ni..


lama dulu aku pernah buat entry pasal jiran aku yang sewel. actually lama x lama mana la entry tu. aku ingatkan dia dah bertaubat lepas buat onar ngan orang-orang kat taman aku ni termasuklah onar yang dia buat pada mama aku. rupa-rupanya tidak. malah jadi lebih teruk. yang dapat tempias (bukan tempias lagi dah, basah lencun dah) family aku. heh!

apa punya manusia lah. kau hidup berjiran. yang kau nak tutup + matikan tembuk tengah antara rumah aku dengan rumah kau apasal? heh. sebab atok aku merokok? wei. atok aku dah tua lah!! dah 90 tahun pun umur dia. x kan tu pun jadi masalah kat kau? apa punya sengal la kau kata asap rokok atok aku masuk rumah kau?? binawe sungguh. jauh kot. bukannya atok aku ada sepuluh orang. atok aku sorang je.musykil aku asap rokok sorang boleh masuk sampai dalam rumah kau. aku yang duduk rumah ni pun x pernah complain apa2 walhal aku sendiri x suke perokok!

aku x nak doakan yang buruk2 pun pasal kau. tapi perangai kau x ubah macam monyet dalam hutan. weh. monyet pun pandai carik kawan tau. bila kau
dah bina tembok baru seterusnya mematikan tembuk rumah aku, makanya, apa2 yang terjadi pada kau waima husband kau, tidak akan sama sekali aku mahupun keluarga aku ambil tahu. kau mati dalam rumah ker, ada ambulans datang ambil laki kau ker, lantak pi lah. kau bolei buat taik ngan kitorang, kitorang 10 kali lagik bagus untuk buat taik kat kau.

tembok botol tu bukan main cantik arwah ayah aku pasang. tup tup, jiran aku yang gila pi buat tembok lain matikan. bunguks la kau!! huduh siot view rumah aku!

4 ulasan:

cEritA kU berkata...

rileks ar kak gg..hilang keayuan bla marah2 ;p

Tanpa Nama berkata...

woi sape ngajo ckp2 camni ni???
ape hukum mengaibkan org???
even org lain tk kenal die...
kamu dah mengaibkan jiran kamu di seluruh dunia...
bkn ke membenci org tu berdosa...
plus bile org bace ni n dtg umah kamu diorg pn akan ade perasaan yg same kan...
so kamu dah tanamkan kebencian dalam diri semua org kat jiran kamu...

just nk ckp je...
luahan tak salah tp don't mention who its batter...

JieJie berkata...

:)..org yg berakal pendek saje yg bace trus benci org tu..x pe..semua org ade pendpt masing2..:)
ill accept it..:)..saye bkn org yg cpt melenting..
oh one more thing...bkn cm tu care nak tegor org lain kalau org lain buat silap..faham wahai manusia tanpa nama??

pUrpL3 hYpp0 berkata...

oh. lupa nak tanye..
"sapa ngajo kamu menegur org gune WOI2??"

=)...