Khamis, 4 Ogos 2011

food wastage disposal bin.

ingat lagi entri pasal projek yg aku n amal menang? well.. agak lambat jugaklah kiranya aku menghapdate pasal projek nie. actually bukan update ape pun, ( macam la gempak sangat kan projek kau ) tapi ni adalah video untuk projek aku tu. x la lama mana. tapik, video ni dapat merungkai kekusutan otak mereka2 yang kurang faham dengan tajuk projek aku..."food wastage disposal bin"


bin ni lebih ke arah green which mean hijau la. =D. meh aku terangkan lebih lanjut. cenggini. normal dustbin kita yg kat dapur rumah tu, selalunye bila kita buang sisa makanan, ia akan berair dan busuk. then, orang kutip sampah angkat sampah tu dan buang kat tempat lupus sampah sekaligus mengecilkan tempat pembuangan sampah.

so, this bin mampu mereducekan benda2 yang aku sebutkan tu tadi. firstly, bin ni akan menghancurkan sisa makanan bila kita pusingkan paddle dan seterusnya sisa makanan yg dah hancur akan disebatikan dengan tanah. seperti yg kita sedia maklum, sisa makanan + tanah = baja.. so, secara tidak langsung, kita menggunakan semula sisa makanan kita. :). kan bersih alam sekitar nie..:)

p/s : kalau kita x sayang bumi kita, sapa lagi nak sayangkan bumi nie?? ^_^

Tiada ulasan: